Allspelslåtar i Kyrkslätt och Vasa

lördag 6.4.2024 kl. 10.00-14.00Läs mera »

Spelmansstämman 2024

Korsholm och Vasa, 26-28 juliLäs mera »

Förbundsdag och Vinterstämma

hålls den 23-24 mars 2024 på Motel Marine och Svenska klubben i Ekenäs.Läs mera »

Våra spelmansstämmor
och evenemang

Spelmansförbundet ordnar varje år olika större och mindre evenemang som oftast samlar spelmän från olika delar av Svenskfinland och ibland också från andra håll i Finland eller utomlands ifrån.

Man behöver inte vara medlem i förbundet för att delta i våra evenemang. Ofta kan man bara anmäla sig och betala eventuell deltagaravgift. Man är också mycket välkommen som publik. Om man trivs med vår verksamhet brukar det löna sig att bli medlem i förbundet och få lägre avgifter och förmånliga gemensamma resor.

Ibland ordnar vi evenemang i samarbete med andra organisationer men oftast är evenemangen helt våra egna.

Välkommen med!

.

Till alla våra kurser och en del av våra evenemang ska man anmäla sig på förhand. Info om hur man anmäler sig finns vid respektive evenemang. Anmäler du dig till en kurs eller ett läger är det viktigt att du också uppger din ålder, spelvana och vilket instrument du spelar. Det hjälper lärarna att förbereda sig så att alla deltagare får ut mesta möjliga av kursen.

Du kan delta i våra stämmor även om du inte är medlem i Spelmansförbundet. Kontakta vårt kansli så får du all information du behöver.