Glittrande toner och svallande känslor

06 Oktober 2018, 18:00 - 20:00
Marianne Maans och Maria Kalaniemi hör till folkmusikens toppnamn. Dessa två musiker har jobbat ihop i 30 år. Nu är det dags för fest! Kom med! Konsertprogrammet innehåller finlandssvensk folkmusik, allt från medeltida ballader och vilda spelmanslåtar till lyriska och vackra kärlekssånger. Maria och Marianne vill göra konserterna till en glädjefylld tribut för den Finlandssvenska folkmusiken utan att glömma inslag av folkkära finska tangon som t.ex Täysikuu av Toivo Kärki eller Så skimrande var aldrig havet av Evert Taube.

Välkommen!

Plats: Vindängensalen (Vindgränden 6), Hagalund, Tapiola

Biljetter: 10 €  www.lippu.fi, 12 € ovelta / vid dörren

www.mariakalaniemi.com

www.esbo.fi/vindangen

Folkmusikläger på Rövass

06 Oktober 2018, 09:00 - 07 Oktober 2018, 15:00

Ingå spelmansgille arrangerar ett folkmusikläger på Ingå församlings lägergård Rövass i Barösund 6-7.10.2018. Som kursledare fungerar Arto Järvelä på fiol och Bo Lund på dragspel.

Lägerprogrammet presenteras närmare i medlemstidningen Fiolen min.

Reservera datum i era kalendrar om ni är intresserade!

Ingå spelmansgille r.f. / Anders Holmberg 040 751 4913

Finlands svenska spelmansförbund är en organisation för befrämjande av finlandssvensk folkmusik och finlandssvenska folkmusiktraditioner. Förbundet skapar kontakt mellan spelmän och spelmanslag i Finlands svenskbygder. Adresser till spelmanslagen finns under fliken förbundsinfo.

Du är hjärtligt välkommen till alla händelser du hittar på våra sidor fastän du kanske inte spelar själv och annars bara är intresserad av spelmansmusik. Tag modigt kontakt med oss och kom med !

Kommande evenemang

29
30
31

Spelmansförbundets spelmansstämma ordnas varje sommar. Stämman ambulerar mellan olika orter i Svenskfinland.